“ Bismillâhirrahmânirrahim..”
140 - *KÂİNATIN HAYATI* *(A.S.M)*
Anlamı: Hakikati,mahiyeti,ubudiyeti gibi yüksek hassalarıyla kâinatın yaratılışına sebep olan Hz. Muhammed (A.S.M.)
... Belki maddî ve mânevî hayat-ı
Muhammediye (a.s.m.) , âsârının şehadetiyle, hayat-ı kâinatın hayatıdır. Ve
risalet-i Muhammediye (a.s.m.), şuur-u kâinatın şuurudur ve nurudur. Ve vahy-i
Kur’ân dahi, hayattar hakaikinin şehadetiyle, hayat-ı kâinatın ruhudur ve
şuur-u kâinatın aklıdır…Lem’alar
*BU İSMİN/SIFATIN HAKİKATİNE DAİR;*
*Bismillâhirrahmânirrahîm*,
… Duanın tesiri azîmdir. Hususan dua
külliyet kesb ederek devam etse, netice vermesi galiptir, belki daimîdir. Hattâ
denilebilir ki, sebeb-i hilkat-i âlemin birisi de duadır. Yani, kâinatın
hilkatinden sonra, başta nev-i beşer ve onun başında âlem-i İslâm ve onun
başında Muhammed-i Arabî Aleyhissalâtü Vesselâmın muazzam olan duası, bir
sebeb-i hilkat-i âlemdir. Yani, Hâlık-ı Âlem, istikbalde o zâtı, nev-i beşer
namına, belki mevcudat hesabına bir saadet-i ebediye, bir mazhariyet-i esmâ-i
İlâhiye isteyecek bilmiş, o gelecek duayı kabul etmiş, kâinatı halk etmiş.
Madem duanın bu derece azîm
ehemmiyeti ve vüs’ati vardır. Hiç mümkün müdür ki, bin üç yüz elli senede, her
vakitte, nev-i beşerden üç yüz milyon, cin ve ins ve melek ve ruhaniyattan had
ve hesaba gelmez mübarek zatlar, bil’ittifak zât-ı Muhammedî Aleyhissalâtü
Vesselâm hakkında rahmet-i uzmâ-yı İlâhiye ve saadet-i ebediye ve husul-ü
maksud için duaları nasıl kabul olmasın? Hiçbir cihetle mümkün müdür ki, o
duaları reddedilsin?
*SÜNNET-İ SENİYE NOKTASINDA BU İSİMDEN/SIFATTAN
HİSSEMİZ;*
… Madem bu kadar külliyet ve vüs’at
ve devam kesb edip lisan-ı istidat ve ihtiyac-ı fıtrî derecesine gelmiş.
Elbette o zât-ı Muhammed-i Arabî Aleyhissalâtü Vesselâm, dua neticesi olarak
öyle bir makam ve mertebededir ki, bütün ukul toplansa, bir akıl olsalar, o
makamın hakikatini tamamıyla ihata edemezler. İşte, ey Müslüman, senin rûz-i
mahşerde böyle bir şefîin var. Bu şefîin şefaatini kendine celb etmek için,
sünnetine ittibâ et. Mektubat